A Yamaha MotoGP csapatának blogja

Yamaha Racing

A Doktor újra rendel

2015. március 30. - Syracuse

A király visszatér. A Hangvilla titka. - így is lehetne jellemezni a Katari Nagydíjat, de a dolog nem ilyen egyszerű. Ugyanis Rossi 83. királykategóriás győzelmét 200-as vérnyomással, pislogás nélkül követte végig a néző - az első kanyartól az utolsóig. A MotoGP történetének egyik legizgalmasabb szezonnyitóját láthattuk tegnap; a "tovább" mögött megpróbálom összefoglalni a történteket.

2010. április 11. - ekkor nyert utoljára a 9-szeres világbajnok olasz Katarban, egyben ekkor vezette utoljára a világbajnokságot idénynyitó verseny után. A tiszta olasz dobogót még messzebb, 2006-ban kell keresnünk. A Japán Nagydíjat Loris Capirossi nyerte Valentino Rossi és Marco Melandri előtt, szeptember 24-én.

Na de vissza a jelenbe: A Yamaha versenyzői gyengén kezdték a hétvégét Losailban, kimondottan Rossi, aki a futam előtti Warm Upig nem is tudott igazán értékelhető időeredményt felmutatni. Az időmérő edzésen Jorge Lorenzo a 6., míg az olasz a 8. rajthelyet szerezte meg, amik, valljuk be, nem túl előkelő pozíciók két világbajnoki várományostól. Közéjük fért a Tech 3 Yamahás Bradley Smith, előttük pedig ebben a sorrendben ott volt Dovizioso, Pedrosa, Marquez, Iannone és Hernandez.

A vasárnapi 20:00 órai rajt szintén felemásra sikerült, Lorenzo már az első kanyarban a 3. helyre ugrott fel Dovizioso és Iannone mögé, Rossi viszont úgy elrontotta az első kört, hogy már-már a dobogót is esélytelennek érezhettük - nem így lett szerencsére. Miközben Lorenzo a két Ducatit gyepálta, Rossi szép lassan mögéjük is került a középmezőny elejéről, hátrébb pedig a még gyengébben rajtoló világbajnoki címvédő szinte átgázolt a mezőnyön, és máris a 6. helyen követte Pedrosát. Nagyjából a futam felétől tehát a két gyári Ducati és a két gyári Yamaha pilótái oda-vissza előzgették egymást - a négyes elején általában Dovizioso és Lorenzo tartózkodott. A végére azonban Lorenzo egy kicsit belassult, így az olaszok csatája a dobogó helyett már a győzelemért folyt. 4-5 körrel a leintés előtt már tudni lehetett, hogy Marquez hiába hajtja szét a Hondát és saját magát is, nem fogja beérni az élbolyt - pedig még sebességrekordot is döntött 350 km/h-val! A végjátékra az is kiderült, hogy ha nem követnek el valami hibát, akkor Rossi és Dovizioso közül fog kikerülni a futamgyőztes. A Ducati az egyenesekben sokkal gyorsabb a Yamahánál - kimondottan a hosszú célegyenesben - és ezt a versenyzők a futam során rendszeresen ki is használták. Rossi abban bízhatott, hogy az utolsó kanyart az élen kezdi meg, és jobban ki tud gyorsítani, mint honfitársa. Ez végül sikerült is neki, így megszerezte a győzelmet, míg csapattársa végül alulmaradt a Iannonéval szembeni harcban. Néhány szót kell szólni az újonc/régi-új Suzukiról is: remekül szerepeltek az edzéseken, kiváltképp Aleix Espargaró, de a versenytempójuk még nem elég a top 10-hez.

 Valentino Rossi ennyi siker után még mindig úgy örült a győzelemnek, mintha ez lett volna az első, és ez hatalmas dolog, hogy 36 évesen ennyire motivált legyen valaki - mint látjuk, sokakra lehet azt mondani, hogy kiégtek, de a Doktorra nem.

A motogp.com-on meg lehet tekinteni a teljes futamot, és azt hiszem, túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy erről szerencsére 42 perc 35 másodpercnél rövidebb highlights-videót nem lehet összevágni. :D

Két hét múlva Austin, ahol remélhetőleg hasonlóan nagy csatákban és izgalmakban lesz részünk, mint Katarban, és természetesen bízunk az újabb Yamaha-győzelemben - esetleg egy Yamaha dobogóban, bár épp a gyári csapatok közötti kis különbségek miatt a Tech 3 csapata egyelőre le van maradva.

 

A bejegyzést a Movistar Yamaha MotoGP pilótáinak nyilatkozataival zárom:

Valentino Rossi: „Az elmúlt három szezonban mindig jól mentem itt és felértem a dobogóra, de győzelemmel kezdeni egész más. Nagyon örülök, mert elég sokat szenvedtünk az edzéseken és a teszteken is, de nagyon jól dolgoztunk a 22 körös versenyre, én pedig nagyon erős voltam. Először is szerencsésnek kellett lennem, de leginkább a csapattal végzett munkánk jelentette a különbséget a versenytempómban. Határozottan ez volt karrierem egyik legjobb versenye, figyelembe véve, hol voltunk tegnap. Igazán köszönöm az egész csapatnak, a mérnökeimnek és az egész Yamahának, mert szerintem ma elképesztőt alakítottunk.”

Jorge Lorenzo: „Nehéz verseny volt. Az első kör után második helyen találtam magam, Doviziosót követve. Gyorsabb voltam nála, és ott előztem meg, ahol tudtam: a gyors kanyarokban. De végsebesség és féktáv tekintetében sokkal jobb volt a Ducati, mint a mi motorunk, de a kanyarsebességgel vissza tudtuk ezt hozni, míg a kigyorsítás közel azonos volt. Hogy őszinte legyek, azt hittem, megnyerhetem a versenyt, bár nyilván nem lett volna egyszerű, mert Valentino tempója nagyon erős volt a futam végén. Egyre jobban éreztem magam, aztán hirtelen valami elromlott, amikor a sisakom felső részéről elkezdett leválni a szivacs, szóval a látótér felét elveszítettem. Nem láttam jól a kanyarokat, és nem tudtam úgy koncentrálni és motorozni, mint előtte, így körönként fél másodpercet vagy többet is veszítettem. Egy olyan versenyen lettem negyedik, ahol legalább harcolni tudtam volna a győzelemért.”

A bejegyzés trackback címe:

https://yamahamotogp.blog.hu/api/trackback/id/tr67317824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása