Köztudott, hogy 2016-tól a Michelin váltja a Bridgestone-t a MotoGP-ben, mint gumiszállító. A Francia gyárnál úgy tervezik, hogy jövőre minden helyszínen tesztelnek majd.
A tesztek fontossága nem csak az abroncsok összetételében és keverékében rejlik, de abban is, hogy a motorok hogy reagálnak az új, 17 colos felnikre (jelenleg 16.5-ösöket használnak). A gyár technikai igazgatója, Nicolas Goubert szerint ezek a változások fontosak a sportágnak fejlesztési szempontból. A Michelin célja, hogy a gumik minden motorhoz passzoljanak, minden pályán. Goubert 6 féle első, és nagyjából ennyi hátsó gumival számol.
Az aszimmetrikus hátsó abroncsok fontosak, még úgy is, hogy a Michelin több, mint egy keveréket fog elől alkalmazni, ahogy azt a Bridgestone is teszi idén Phillip Islanden és Valenciában, bár ez még a jövő zenéje. Egy dolog már biztos - nem egyik napról a másikra lesznek a gumik Franciaországból az aktuális helyszínre szállítva. Goubert elmondta a speedweek.com-nak, hogy náluk a gyakorlatban nem kerül sor az abroncsok fejlesztésére egy-egy versenyhétvégén, és a gumiválasztás lehetősége mindenki számára azonos lesz.