A Yamaha MotoGP csapatának blogja

Yamaha Racing

Argentin körkép

2015. április 15. - Syracuse

Nincs szünet a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, az e heti állomás Argentína. Az időeltolódás miatt az előző két fordulóhoz hasonlóan most is este kell figyelnünk az eseményeket.

Az alig 28000-es lakosságú tengerparti város, Termas de Río Hondo ad otthont a 2015-ös MotoGP világbajnokság harmadik fordulójának. A 4805 m hosszú pálya 2007-ben épült, de 2014 után ez lesz mindössze a második alkalom, hogy a motorsport királykategóriájának mezőnyét fogadja. Az aszfaltcsík jobbára technikás kanyarokból, elnyújtott ívekből áll, egy rövid célegyenessel és egy hosszabb (1076 m) egyenessel tarkítva. A 2012-es átépítés után érte el mai formáját, melyet 9 jobbos és 5 balos kanyar alkot.

Habár ez a pálya még új a világbajnokság számára, az idei lesz a 13. Argentin Nagydíj. Az 1960. és 1999. között megrendezett versenyek helyszínéül a teljesen más vonalvezetésű Autódromo Juan y Oscar Gálvez szolgált, így ebből az időszakból is előszedek egy kis statisztikát. A jelenlegi mezőnyből 1998-ban és 1999-ben ketten versenyeztek itt: Marco Melandri a 125-ösöknél először 2., majd 1. helyet ért el, míg Valentino Rossi a 250-eseknél a '98-as futamot megnyerte, '99-ben pedig a dobogó alsó fokára állhatott. A Yamaha az 500-asoknál két győzelemmel büszkélkedhet, 1982-ben Kenny Roberts, 1987-ben pedig Eddie Lawson nyert Buenos Airesben. Az 1994-es Argentin Nagydíjon szerezték továbbá a Hangvillások utolsó 125-ös elsőségüket, Jorge "Aspar" Martínez révén.

Na de vissza az idei esélyekhez: Tavaly az edzéseket az FP1-en kívül végig a Hondák uralták, változó előnnyel a többiekhez képest. Az időmérőn Lorenzo ugyan beférkőzött a Márquez és Pedrosa közé, de a futamon végül bő 3 másodperc volt a lemaradása, míg a többször is hibázó Rossi 5 másodperc hátránnyal ért célba. Nem mondhatjuk tehát, hogy tipikusan Yamaha-pálya lenne az Autodromo Termas de Río Hondo, de bizakodni is van okunk. Aoyama Texas után valószínűleg most sem fog sok borsot törni az élmezőny orra alá, és az egyetlen hosszú egyenesnek, illetve a COTA-hoz képest kevésbé kemény kigyorsítási pontoknak köszönhetően talán a Ducati versenyzői is hátrányban lesznek. A nóta tehát a régi, Márquezt kell valahogy elcsípni a Yamahának. Az edzéseket valószínűleg a címvédő fogja uralni, így szerintem az időmérőn megszerzett pozíció és a rajt eldöntheti a futam sorsát. Na nem kell mindjárt világi nagy dolgokra gondolni, a helyzet sajnos előreláthatólag mindössze annyi, hogy ha Márquez jól rajtol el, akkor szinte biztos, hogy meg is nyeri a futamot, ha viszont Katarhoz hasonlóan hibázik, akkor van esély egy Lorenzo, vagy Rossi győzelemre.

Tudom, a végére kicsit pesszimista lett az írás, és én lennék a legboldogabb, ha itt most hatalmasat tévedtem volna. Remélem, senkinek nem vettem el a kedvét a vasárnap 21:00-kor kezdődő versenytől, bízunk benne, hogy a színvonal is marad, és kiélezett küzdelmekre számíthatunk, természetesen lehetőleg Yamaha győzelemmel. :D

A bejegyzés trackback címe:

https://yamahamotogp.blog.hu/api/trackback/id/tr827369582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása