A Yamaha MotoGP csapatának blogja

Yamaha Racing

36 évesen bevenni Argentínát

2015. április 20. - Syracuse

Titánok harca, remeklő Crutchlow, kigyulladó motor. A 2015-ös MotoGP világbajnokság Argentin Nagydíja izgalmak szempontjából abszolút hozta az idén megszokott színvonalat. Karrierjük során Rossi és Marquez először harcoltak kerék a kerék ellen úgy, hogy az évek és a rutin kerekedett felül.

A hétvége meglehetősen kaotikusan indult, a versenyzők panaszkodtak a pálya minőségére, miközben a Suzukinál örülhettek, ugyanis az edzéseken remekül teljesítettek pilótáik. Az időmérő edzésre aztán nagyjából versenyzésre alkalmas lett pálya, és az eredmények tekintetében is csak Aleix Espargaró 2., Cal Crutchlow 4. (az angol egyébként többet vár magától az eddigieknél) és Danilo Petrucci Rossi elé beférő 7. rajthelye szolgált meglepetésekkel.

A versenyre a Yamaha két versenyzőjén kívül mindenki kemény hátsó gumikat választott, ami ez esetben a lágyabb keverék volt a Hangvillások extra-kemény abroncsaihoz képest. Eleinte természetesen ez a koncentráció volt a kifizetődőbb, Marquez az első körben ugyan még küzdött a Suzuki ellen, eztán viszont nem okozott gondot neki a bő 4 másodperces előny kimotorozása a technikás pályán hátrányban levő Ducatikkal szemben. Rossi a rajtot követő kavarodásnak köszönhetően beragadt a verseny elején, de ahogy a többiek gumijai szép lassan kopni kezdtek, az olasz körről körre gyorsabb volt náluk, míg végül feljött a 2. helyre Dovizioso elé. Érdekesség, hogy Lorenzo a keményebb keverék ellenére lassulni kezdett, illetve hogy Dovi többé-kevésbé tartani tudta a Marquezt célba vevő Doktor tempóját. A spanyol gumijai a végére szinte teljesen elfogytak, így Vale három körrel a vége előtt utolérte őt, és az utolsó előtti körben sikerült is megelőznie. Várható volt, hogy a címvédő nem hagyja annyiban a dolgot, agressziójának köszönhetően pedig kétszer is összeért Rossival, ami bukáshoz vezetett, a biztos dobogóból pedig kiesés lett. A pódiumra tehát Dovizioso és Crutchlow fért fel Rossi mögé, Lorenzo pedig nem tudta befogni Iannonét, így 5. helyen ért célba. A versenyt egyébként Hiroshi Aoyama sem tudta befejezni, így a Repsol Honda pont nélkül távozott Termas de Rio Hondóból.

 Ez volt a Doktor 110. világbajnoki győzelme, egyben 199. dobogós helyezése. Királykategóriás versenyzőként először tudott nyerni Argentínában.

Az 1949 óta megrendezésre kerülő világbajnokság történetében ez az első olyan alkalom, hogy a királykategória tabellájának első 3 helyén három futam után olasz versenyzők állnak.

 

A Yamaha pilótái a következőket nyilatkozták a 13. Argentin Nagydíj után:

Valentino Rossi, 1. hely: „Ez egy nagyszerű győzelem, a helyes döntést hoztuk meg, amikor az extra-kemény gumin rajtoltunk el. Amikor láttam, hogy Marquez a piros jelölésű gumit rakta fel, tudtam, hogy megpróbál majd az elején elnyúlni. Remekül kaptam el a rajtot, de az első kanyarban Iannone kissé kitett a külső ívre. Lépésre lépésre zárkóztam vissza, és amikor megérkeztem a második helyre, valamivel több mint négy másodperces hátrányom volt. Tudtam, hogy hosszú a verseny, ezért problémái adódhatnak. Körről körre közelítettem hozzá, nagyszerű érzés volt látni, ahogy egyre lopom a távolságot! Féktávon előztem meg, de ő egy „mindent vagy semmit” típusú versenyző: hozzám ért a kanyarban, majd pedig a kigyorsításon is. Úgy gondolom, ő hibázott, és ezért elesett. Kár érte, mert kiváló küzdelem lehetett volna az utolsó körben. Az eddigi három verseny során megmutattuk, hogy mindenhol versenyképesek lehetünk, és harcolhatunk a világbajnoki címért.”


Jorge Lorenzo, 5. hely: „Hogy őszinte legyek, nagyon csalódott vagyok. Nem arra számítottam, hogy ötödik leszek, hanem arra, hogy legalább a dobogóért harcolhatok majd. Nem tudtam olyan jól motorozni az extra-kemény keverékkel, mint Valentino, talán lágyabbra lett volna szükségünk. Nem éreztem jól magam, nem tudtam úgy motorozni, ahogy szerettem volna. Mindenesetre ismét pontokat gyűjtöttünk, s meglátjuk, Jerezben gyorsabbak tudunk-e lenni. Valentino hihetetlen versenyt futott, mindenkinél gyorsabb tudott lenni az extra-kemény gumin, elképesztő formában van.”


Most egy rövidke szünetet kap a mezőny, mielőtt május 3-án rajthoz állnának ez idei első európai nagydíjon, Jerez de la Fronterában.

A bejegyzés trackback címe:

https://yamahamotogp.blog.hu/api/trackback/id/tr917382540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása