A FIM ma délelőtt nyilvánosságra hozta a gyorsasági motoros világbajnokság jövő évi kalendáriumát. Túl nagy meglepetés nem érhet minket: továbbra is 18 fordulóból áll majd a szezon, köszönhetően annak, hogy az Osztrák Nagydíj az indianapolisi futam helyére került.
Azt már hosszú ideje tudni lehetett, hogy 2016-ban ismét ellátogat Ausztriába a MotoGP mezőnye, méghozzá a néhány éve modernizált Red Bull Ringre, amely tavaly óta már a Formula-1-nek is ismét otthont ad. Ezzel elvileg 19 futamosra bővült volna a szezon, ám hosszú ideje pletykálták azt is, hogy Laguna Seca után egy másik amerikai helyszín, nevezetesen Indianapolis is kikerülhet a naptárból.
Nos, a ma délelőtt közzétett tervezet alapján valóban kiesik a világbajnokságot 2008 óta vendégül látó pálya, amelynek időpontját épp az Osztrák Nagydíj kapja meg – ez azt is jelenti, hogy a sógoroknál épp a brnói viadal előtti héten teszik tiszteletüket a motorosok, vagyis egymás után rendezik a hazánkhoz legközelebbi két versenyt.
Ezt leszámítva csupán néhány időpontbeli módosítást vehetünk észre az idei évhez képest: a katari éjszakai idénynyitó egy héttel korábbra került, helyet cserélt az austini és az argentin futam, előrébb került a Brit Nagydíj, emellett pedig az októberi távol-keleti nagydíjak sorrendjét is átvariálták, hiszen jövőre Malajzia nyitja majd a sort. Azt pedig már korábban bejelentették, hogy a Holland TT a hagyományokat megtörve átkerült szombatról vasárnapra – érdekesség, hogy a korábbi idénykezdés miatt háromhetes szünet lesz majd Assen előtt.
A crash.net szakoldal információi szerint Jereznek és Brnónak nincs még aláírt szerződése (utóbbi évek óta a túlélésért küzd, ám épp az idei nagydíj hétvégéjének jelentették be, hogy biztosított a verseny jövője), ahogy immár az is bizonyos, hogy a korábban pletykált thaiföldi és indonéz fordulók leghamarabb 2017-ben csatlakozhatnak a naptárhoz. Két év múlva egyébként komolyabb változásokra számíthatunk, ugyanis számos pályának lejár a jelenlegi kontraktusa.
forrás: p1race.hu